måndag, december 19, 2011

Bagarbrudarna

Gårdagens brödbak blev en smärre katastrof, men då jag funderade över varför resultatet blev mordvapen istället för limpa så kom jag fram till anledningen (hade för bråttom och knådade aldrig om degen efter första jäsningen). Alltid nåt!

Jag och Masse gjorde därför om och gjorde rätt nu på morgonen, det verkar iallafall som att vi lyckats. Annars blir det knäckebröd till frukost imorgon. Eller bara pålägg om den lilla får bestämma.


Vi matchar så fint i våra förkläden som Elina sytt!

4 kommentarer:

  1. Therese11:40

    Hihi, jag har en exakt likadan köksmaskin. En gammal oldie, right? Jag har ärvt min av mormor :D

    SvaraRadera
  2. Jajjemän, du kan se alla avsnitt på svt play :)

    Ååh vad kul, dubbelgilla! Tur att jag har dig som rapporterar om saker som sker där hemma ;)

    SvaraRadera
  3. Så fina ni är!

    Vi köpte väpnarluvan på Säästö Tex du vet den där stora mataffären som säljer lite allt möjligt. Såg att de även hade reimaoveraller och kuomaskor och allt var billigare än här hemma. Sånt gillar vi!!!!

    SvaraRadera
  4. Therese: Japp! Har fått ärva den av Crilles mamma, som säkerligen ärvt den nånstans ifrån hon med :)

    SvaraRadera