lördag, december 03, 2011

Jobb, paketinslagning och gravid julstrumpa

Vilken dag på jobbet alltså, jag och Annika har haft sällskap i kassan konstant och rabblat samma frågor efter varann som KappAhl's heliga mantra. "-Har du något KappAhl-kort? Vill du ha med presentpåsar? Nu har vi förlängt öppet köp till åttonde januari!" Tiden rusade förbi, hoppas och gissar att morgondagen kommer bli likadan.

De flesta julklapparna till släkt och vänner är inhandlade, men har legat oinslagna på frysboxen och stressat mig. Nu är det dock gjort, men de får invänta julen uppe i gästrummet. Granen är inte framtagen än, och jag tror att den lilla pappersälskaren här hemma skulle gå bananas om hon kom åt dem.

Julstrumpan har förresten tjockat till sig, ska undersöka ikväll vad som gömmer sig däri!

5 kommentarer:

  1. Kommer du att rabbla det där i sömnen inatt kanske?

    SvaraRadera
  2. Spännande! Får man öppna strumpan redan nu?

    SvaraRadera
  3. Jag kan tänka mig att det blir att säga det några gånger varje arbetspass ;)

    Är du ledig nåt i veckan?

    SvaraRadera
  4. Haha! Som kund änker man nog inte på hur många gånger ni säger samma fraser :D Jag brukar få dåligt samvete när personalen frågar om jag vill ha paketet inslaget och ja säger "ja". Känns som om ni tänker "åh, nej, extra arbete" Eller? :p

    SvaraRadera
  5. Sofie: Vi slår inte in paket i butiken, förutom om kunder specifikt ber oss, utan skickar med presentpåsar..Så för vår del är det inte så ansträngande :)

    SvaraRadera