fredag, december 16, 2011

Fin eller Gardin?

Har haft riktiga toppendagar på jobbet hela veckan, och kände mig så glad och nöjd då jag gick hem för helgen. Det är så skönt när det känns så, och inte som att det fanns tusen saker till man ville hinna med. Nu har tjejerna det väl förberett för helgens julhandel!

Apropå handel så har jag handlat en hel del julklappar åt mig själv den senaste tiden. Har man inte varit tillräckligt snäll så får man handla sina egna klappar! En väska, underkläder, pyjamasbyxor, halsband, nagellack och en sjal har jag lyckats hitta den senaste veckan. Typiskt att jag gör det nu, då det egentligen är till andra jag ska handla.

En kväll tänkte jag visa upp mina fynd, som vi vunnit i julkalendern på jobbet. Kom sedan på att det skulle vara just snyggt att bloggmannekänga en sjal och ett par trosor. Så roligt ska vi inte ha det, nej.

Men pyjamasbyxorna får ni se! Dom har jag handlat på KappAhl's barnavdelning, 139 riksdaler endast! Det finns även en pyjamas i Masse-storlek i samma mönster, som jag var påväg att köpa tidigare. Men efter att Darlingen sagt att den liknade en gammal gardin så lät jag bli. Ni kan tro att jag ångrade mig idag när jag såg att pyjamasen inte finns kvar hos oss i hennes storlek utan bara i 86/92. SKIT! Dock har hans illvilja mot detta fina blommiga tyg givit upphov till ett nytt begrepp, Fin eller Gardin?



Nå,vad säger ni? Fin eller Gardin?

7 kommentarer:

  1. Jag tycker de var lite charmiga! :)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, jag säger fin! Fast å andra sidan hade jag gärna haft det där tyget som gardiner också... Vad det nu säger om mig ;)

    SvaraRadera
  3. Crille är som rolig, tycker att tyget påminner om en gammal tröja som jag hade i början 90 talet, så jag tycker definitivt pyjamas. Coola!
    Vi ses imorgon :)

    SvaraRadera
  4. Fin!
    Elensia har den pyjamasen och hon är übertjusig i den :]

    SvaraRadera
  5. Anonym01:43

    Fin! Ser ut som ett par tajts jag hade på mellanstadiet! /barbablommig

    SvaraRadera
  6. Barba: Om du skulle fått plats i dem så skulle du fått ett par likadana i julkl..FÖDELSEDAGSPRESENT! ;)

    SvaraRadera
  7. Näää, jag håller med Crille nu faktiskt.. ;-) Är inte alls förtjust i blommigt på det viset på kläder. Ha ha!

    SvaraRadera