fredag, juni 15, 2012

Barnfri helg och fotbollskväll

Massen har åkt till farmor och farfar i Bredsel och ska vara där under helgen. Där rådde det visst Astrid-abstinens, och här hemma ska jag jobba och Darlingen skruva trall för brinnande livet. En bra och rolig lösning för alla inblandade tror jag! När vi frågade henne om hon ville åka till Molly och Silver (farmor och farfars hundar) så svarade hon med ett glatt "-JA-A!". Och när Darlingen lämnade henne så fick han en kram och en vink innan hon sprang tillbaka till farfar, trygg och glad precis som vi vill att hon ska vara.

Efter jobbet blev jag hämtad av min kära, vi köpte mjölk, yoghurt och popcorn på Coop, jordgubbar utanför Ica och drive-in middag från Max. Heja bara vilket lyxliv vi lever. Snart ska vi kolla fotboll fastän vi inte är särskilt intresserade, under matchen som var i måndags roade vi oss mest med att göra oss lustiga över hur fotbollsspelarna snubblade över osynliga tuvor mest hela tiden. Men vi har bestämt oss för att ge fotbollen en chans, hur tråkigt vi än tycker att det är. Och blir det för outhärdligt får vi väl pussas istället.

"Vi behöver göra mål" säger Erik Hamrén.
No shit Sherlock säger jag!



5 kommentarer:

  1. Åh hoppas ni får en fin kväll! Jag läser bloggar istället för att kolla på fotboll, har lite svårt att engagera mig i det där känner jag:)

    SvaraRadera
  2. Va fina ni är!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt det måste vara att ha familjen i närheten. Att veta att det finns någon att be om hjälp när man känner sig trött eller sjuk. Härligt! Våra familjer bor 130 mil norrut respektive i ett annat land.

    SvaraRadera
  4. Det låter som en riktigt bra kväll förutom fotbollen då ;-)
    Här blev våra planer helt ändrade då Cornelia kändes varm efter att hon hade sovit middag, jo då 38,7 i feber så hon fick sova hemma inatt.

    Det blir nog lite för sent tyvärr, Cornelia är rätt så kvällstrött och somnar för det mesta kl 19.
    Men då får vi ta det då ni kommer hem, då ska väl lekstugan vara klar så att vi får leka ;-)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin klänning du har!

    SvaraRadera