söndag, juni 17, 2012

Raincheck

Vi fick ta en raincheck på utefrukosten, när vi vaknade insåg vi att regnet droppade ner från himlen, och att det skulle bli en mindre mysig upplevelse att äta ute. Darlingen blev lite besviken (årets underdrift) över vädret, han som är helt fri från måsten, jobb, sambo och barn idag och tänkte försöka jämna ut brännan lite. Men jag gjorde mitt bästa för att muntra upp hans något mulna humör:

"-Men kom ihåg, efter regn kommer alltid solsken!"
"-Mmm..Jag hoppas att myggjävlarna drunknar iallafall."

Nu längtar jag tills min arbetsdag tar slut 16.10, då ska vi åka och hämta hem lilla räkan. Även om det var ljuvligt att ligga kvar i sängen till klockan 10 imorse så fattas hon verkligen här hemma.



1 kommentar:

  1. Åh så synd att ni hade vädret emot er! Det blev ju annars jättebra och jag blev lite sugen på möblerna med, har letat lite efter vettiga priser men hamnat på femsiffrigt belopp för det mesta. Skulle vilja ha vid min lilla uteplats vid lekplatsen vi håller på o bygger upp, så mamman kan slappa nånstans med!

    Duktiga ni varit! Hoppas på bättre väder så ni får många fina mornar med gofrulle!

    SvaraRadera