tisdag, juni 05, 2012

Vecka 25 (24+0)

En viktig vecka går vi nu in i, skulle Åttan komma redan nu så finns det stora chanser för överlevnad med hjälp av neonatalvård. Men stanna där inne några månader till är du snäll lilla vän, varken vi eller du är redo för din ankomst. Och jag vill gärna vara rund och go ett bra tag till!

Jag får nu kommentarer om magen titt som tätt, och jag blir lika förvånad lika gång. Även om jag själv är medveten om kulan där fram, så känns det så lustigt att alla andra ser den lika tydligt som jag. Bara att vänja sig, för mindre lär den ju knappast bli! Det börjar kännas nu att magen är i vägen när skor ska knytas, leksaker plockas upp från golvet osv, minns inte att det var såhär tidigt med Astrid. Ett kärt bekymmer, men det där förtjusande flåsande ljudet som jag ger ifrån mig då och då låter inte särskilt vackert. Som en väldigt trött flodhäst ungefär, tänk då hur jag ska låta mot slutet av graviditeten. Det kommer bli en spännande sommar det här!

Sammandragningarna dyker upp allt oftare, men gör aldrig ont och försvinner så fort jag tar det lugnt en stund. Har börjat svälla lite om händer och fötter då jag stått på jobbet en hel dag eller flängt omkring, hoppas att det inte betyder att sommaren kommer innebära prinskorvsfingrar. Eller så hoppas jag på en kall, regnig sommar!





6 kommentarer:

  1. Fort det går! Känns som det går snabbare för andra än för en själv ;)

    SvaraRadera
  2. tur att du är i bra form och promenerar varje dag! jag är verkligen usel på att ta mig ut och röra på mig. dra med mig nån gång va? : )
    fin mage har du iaf!

    SvaraRadera
  3. Julia10:05

    Fin du är!! :)

    SvaraRadera
  4. Din mage är så fin :) Jag hoppas på en alldeles lagom solig, sval-varm sommar för både dig med magen och mig med nyfödd :-)

    SvaraRadera
  5. Julia: Tack! :)

    SvaraRadera