måndag, juni 18, 2012

Vilken actionfylld dag

Idag blev bussen jag åkte med till jobbet stannad av polis. På klev en konstapel som bytte några ord med chauffören och sedan kom klivandes rakt mot mig. "-Har du leg på dig? Vi letar efter en tjej som ser ut precis som du" sa han. Jag grävde reda på körkortet och fick sedan höra att jag var lite äldre och blev tillönskad en trevlig dag innan han klev av. Say what? Jag blir oftast nervös av poliser, även om jag vet att jag inte gjort något kriminellt (är det bara jag?), men idag blev jag bara full i skratt.

Här hemma har det också varit lattjo lajbans, när Darlingen och Astrid kom in i köket satt en ekorre(!) på köksbordet. Den hade smitit in genom fönstret som jag lämnat på glänt, och försvann lika kvickt genom samma fönster när den fått syn på husfolket. Vilket husdjur!

Nu sover barnet. Och vi kollar Lejonkungen tillsammans med farbror Kocko, allt är precis i sin ordning alltså. Kanske borde börja packa istället för att sitta här iofs, om två dagar åker vi ner till den småländska slätten!

6 kommentarer:

  1. Men shit, vilken dag!! Rafflande och spännande, hihi..

    Jepp, jag får nog stenkoll snart igen, men just nu känns det lite ovant, dom bytte nu för 30 minuter sedan - bara sådär.. hihi..
    : D

    SvaraRadera
  2. Vilken spänning! Undra vem och varför de letade efter tjejen.

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev full i skratt, men själv hade jag nog blivit lite nervig också...

    SvaraRadera
  4. action var ordet!

    SvaraRadera
  5. Polis och ekorre på samma dag! Snacka om action!

    SvaraRadera
  6. Oj vilken dag, spännnade från start!

    Låter som bra

    SvaraRadera