tisdag, juni 25, 2013

Garderobsrensning

Efter att lämnat Astrid på föris så tog jag och Elsa en pytteprommis med Anna och Nils, det är verkligen varmt ute idag trots att det blåser en del! Måste bli bättre på att komma ihåg vattenflaska åt mig själv också, och inte bara ta med till barnen. Känner att huvudet är tungt redan nu.

Då vi kommit hem så plockade jag in kläder i storlek 74 åt Elsa, vi har sparat kläderna efter Astrid sorterade i en påse för varje storlek så det är lätt att hämta från förrådet. Det visade sig att det mesta är höst/vinter-plagg, så vi får se om det räcker att köpa till nåt par shorts nu till sommaren. Hon kan fortfarande ha en del av det som hon har i 68, och där finns det en hel del kortärmat i tunnare tyger.

Passade på att rensa ur flickornas garderob på det som blivit för litet, och som vanligt blev det en hel del. Har tänkt sedan Elsa började växa ur de mindre storlekarna att jag ska lägga upp klädpaket på köp&sälj, men har fortfarande inte fått tummen ur. Snart kanske? Golvet i min klädkammare är belamrat med påsar fulla av bebiskläder! Vi sparar en del, men rensar rätt hårt. Tur att Crille är hårdare på sånt än jag, annars finns det risk att jag skulle spara allt av sentimentala skäl. Bättre att spara de plagg som vi känner speciellt inför, och hoppas att flickorna får användning av sina gamla paltor i framtiden.

Nu har jag varit så ordentlig och skrivit en lista med vad som behöver köpas, då är det lätt att veta vad man ska kika efter på stan. Och lättare att undvika att handla sånt som inte kommer bli använt då det redan finns i garderoben.

1 kommentar: