lördag, juni 08, 2013

Personalfest ikväll!

När det var dax för Elsas vila så packade Crille in bägge avkommorna i bilen och åkte till Bredsel för att stanna där till imorgon. Kvar hemma blev jag, som ska på personalfest i Luleå ikväll, yey! Tydligen så trodde min bättre hälft att jag kan behöva lite lugn och ro imorgonbitti, och spenderar hellre kvällen i sällskap av sina föräldrar än att sitta hemma själv.

Så vad roar jag mig med, nu när jag får en eftermiddag hemmavid i sällskap av enbart mig själv? Ligger utsträckt i soffan med en låda praliner? Nepp. Googlar "skötsel pelargoner", tvättar vinterkläder (det är väl på tiden) och städar i förrådet.

Pralinerna ska jag käka imorgonbitti istället. Det är något av det skönaste jag vet, ligga kvar i sängen på morgonen i sällskap av tidningar/en bra bok och karameller. Det finns risk att jag förblir nykter ikväll så att jag inte blir bakis och sover bort möjligheten till det morgonmyset.

Äh, vem försöker jag lura? Rosén kommer gå åt och jag kommer förmodligen att kräkas imorgon. Då vet ni!


3 kommentarer:

  1. Anonym22:13

    Hoppas att du får en himla kul kväll!

    SvaraRadera
  2. Rätta takter! Hoppas ni hade trevligt:)

    SvaraRadera