torsdag, augusti 29, 2013

Bestickjakt

När vi sålde vår husvagn förra sommaren så fick en del av innehållet i skåp och lådor följa med köparen, en liten del behöll vi och resten hamnade hos Röda Korset. Något som fick stanna är besticken, som jag tycker så mycket om. Min farfar hade likadana, så det är kanske en kombination av nostalgi och att jag tycker de är riktigt snygga. Dock finns det ett litet krux: man kommer inte långt med 1 smörkniv, 4 gafflar, 5 knivar och 5 skedar.

De är en kopia av Nilsjohans Singoalla, och nu letar jag med ljus och lykta efter likadana, eller iallafall liknande. Snubblar ni över några, så var rar och hojta till, eller om ni har några i kökslådorna som skräpar, sälj dom till mig!

2 kommentarer:

  1. Har du kollat på pingstkyrkans secondhand? Har fått för mig att jag sett nå liknande där

    SvaraRadera
  2. vi har svarta och röda i stugan!

    SvaraRadera