onsdag, augusti 28, 2013

Elsa 11 månader

Elsa Elisabeth Stråmo, vår nyfikna, tjurskalliga superstjärna. Tiden har gått så fort sedan du kom till oss, jag kan inte förstå att det snart gått ett år? Mitt hjärta svämmar över då du kommer gåendes och slänger dig med armarna runt min hals. Ditt flin får mig alltid på bra humör, hur less jag än är när du gnällt och hängt i mina byxben en hel dag så kan jag inte låta bli att skratta när din lilla mun spricker upp i ett leende, och ögonen lyser av bus.

Nu går du mer än du kryper, blir stadigare och får högre tempo för var dag som går. Du har lärt dig att sakta ner och kolla läget när vi säger "försiktigt", och backar ner från soffan/sängen/bron/altanen.

Ord som vi förstår är mamma, pappa och tutte, annars hörs det mest rappakalja, väsanden och tjut.

Du somnar i famnen vid 19, sover i din säng till någon gång efter midnatt, kommer sedan över till vår säng då du ropar på oss, och tryggt nära mamma eller pappa somnar du snabbt om till 07 då klockan ringer.

Mat är något av det bästa du vet. Allt slinker ner, tror inte vi hittat något du riktigt ratat än. Vi delar maten i lagom bitar och så äter du själv. Än så äter du ägg- och mjölkfritt, i höst ska vi tillbaka till barnmottagningen för att kolla om något förändrats. Vid några tillfällen har du av misstag fått i dig små mängder mjölk men inte reagerat, vi hoppas att det tyder på förbättring!

Nu under sommaren så har du dippat på din viktkurva, vid två tillfällen, trots att du äter som en mindre häst. Därför känner vi att det är viktigt att vi väger dig oftare än vad BVC-programmet rekommenderar. Vi vill snabbt upptäcka om det är något som inte stämmer, så att du inte ska behöva bli så sjuk som innan vi förstod att du var allergisk.


Vilken lyx det är, att få vara din mamma!

1 kommentar:

  1. Anonym06:51

    Ja tänk vad tiden går! Stora söta Elsa!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera