tisdag, augusti 13, 2013

Tillbaka till jobbet

Imorgon börjar jag jobba igen. Första gången jag sätter min fot på Kappis i annat än civilt ärende på över ett år! 

Hur det känns? Konstigt men bra. Nu är det Crilles tur att vara hemma, han ska få styra skutan Kullenvägen och få se Elsa utvecklas från första parkett. Och avvärja slagsmål systrarna emellan. Jag ska pinka i lugn och ro, det ser jag fram emot.

Jag har ingen heltidstjänst utan går tillbaka till mina 25h/vecka, och Crille kommer jobba 1dag/vecka, så det blir ju inte precis omvända roller, men så nära vi kommer iaf. Vi pusslar, och ska nog lyckas få ihop det där livspusslet utan större problem. 

Egentligen började jag jobba idag, men det kändes lagom att starta med ledig dag. Man vill ju inte bränna ut sig liksom! Nyckeln till mitt skåp är framrotad, busstiderna är kollade. Mer redo än såhär blir jag inte, imorgon blir en spännande dag!


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att ni fortfarande kan dela lite ändå, så att båda får lite jobb och lite hemmatid. Så skulle jag också vilja ha det, men vi får se hur det går framöver. Eftersom maken just börjat nytt heltidsjobb och jag letar nytt så känner vi oss lite låsta tyvärr.

    SvaraRadera
  2. Anonym19:11

    Lycka till!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera