söndag, juni 08, 2014

En helg i juni

Här sitter jag i soffan efter att ha cyklat hem från jobbet i ett stilla sommarregn. Vi har verkligen varit bortskämda med vackert väder den senaste tiden, så det kändes faktiskt rätt skönt med sämre väder så att jag kan krypa upp i soffan med en bok i knät. Resten av familjen är på kalas för Hugo som snart fyller 4, och när dom kommer hem ska vi åka ut till huset. Om det slutar regna ska vi  måla måla det sista på fasaden, måla grunden ett sista varv och så ska vi städa av golven. I veckan ska visst målaren dyka upp, och det känns helt galet att huset om två veckor ska vara (och med största sannolikhet blir) färdigt.

Helgen som passerat har bjudit på massor av roligheter, fredagskvällen spenderade vi hemma hos familjen Spaak tillsammans med de andra familjerna från föräldragruppen. Grillat, glada och mindre glada barn (tyvärr stod våra döttrar för det sistnämnda), en helt otroligt god efterrätt, surr och skratt. Bara att sitta ute under svajande grenar och gröna löv, vilken grej! Önskar mig en uppvuxet träd på tomten, tack på förhand.

Igår var det 40-årsfest för jobbarkompisen Annika, och där var både volymen på musiken och tempot på shotsen högt! Inte för min del dock, shotsen alltså, jag körde bil och siktade på att komma hem i tid. Blev lite senare än tänkt, men det verkade barnen ha känt på sig då det bjöds på sovmorgon till 08:40. Ändå har jag varit tung i huvudet och trött idag, tror bestämt att jag sov för länge. #pensionärsvarning

Svosch sa det, och så blev det söndag eftermiddag. Om den kommande sommaren blir ens i närheten av så fin som detta veckoslut, då ger jag två tummar upp. Du livet, även om jag gnäller mellan varven, så ska du veta att jag är jäkligt nöjd.




2 kommentarer:

  1. Anonym18:44

    Fort det går med huset. Snart flyttar ni in!

    mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi! Imorgon är det en vecka till slutbesiktning :)

      Radera