onsdag, juni 11, 2014

En liten MacBook!

Igår åkte vi till Luleå för att kolla på köksstolar och handla lite. Hem kom vi med ett beslut om vita pinnstolar, en beställning på ny träsats till en av Grythyttanfotöljerna, lite mat (älskar Green Corner på Coop Forum Storheden!), trädgårdsset till barnen i trä&metall (2 krattor, spade och sopborste) samt en MACBOOK AIR 13". 

Det sista menade jag inte aaaalls att skriva i versaler, jag är inte aaaalls överförtjust i min nya lilla vän. En ny dator har verkligen legat högt på priolistan den senaste tiden då min gamla (som visserligen har 6-7 år på nacken) börjar ha gjort sitt. Har varit livrädd att den ska lägga av och bilder försvinna, så det har säkerhetskopierats rätt friskt. Men nu! Jag har varit så sugen på en MacBook Air länge, och när de nu hade kampanj på 13" för 7990:- så klippte jag till. Tror att vi kommer komma mycket bra överens bara jag vänjer mig vid Mac.

Har ni några bra tips på oumbärliga program och smarta grejer när det gäller Mac? Enkelt bildredigeringsprogram till exempel, klarar man sig på iPhoto eller ska man ladda hem något lite mer avancerat?

Nu ska jag fortsätta pyssla med Astrid, Elsa sover middag och gör förhoppningsvis det en liten stund till. Vikteckningar står på schemat, hon har redan hunnit göra kort till mormor&morfar, farmor&farfar samt till sin pappa. Lilla pysselälskaren min!


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. :) Men jag kan ju inte läsa din blogg från det här åbäket, måste läsa från mobilen :D

      Radera