onsdag, oktober 08, 2014

Årets skolfoton

Idag plingade det till i mobilen, koden till årets skolfoton levererades och jag fick bråttom fram med datorn. Vi valde att fota barnen både enskilt och tillsammans, och det blev fina kort nästan allihop.

På ett ser Elsa ut som en surikat (fast surikater är iofs väldigt gulliga djur), och kortet då Astrid tittar åt sidan blev inte heller så bra. Svårt att dirigera småbarn till att ha en drömmande blick och inte bara se förvirrade ut, kan jag tänka mig. Och så kan jag inte låta bli att undra om Astrid satte händerna i sidan på eget bevåg eller efter fotografens uppmaning.

Vi, jag och mina syskon, har alla fått en pärm med skolfoton (både enskilt och gruppen/klassen) från lekis fram till studenten i studentpresent av mamma och pappa. Väldigt kul idé tycker jag! Tål att funderas på om vi ska göra samma sak till barnen.




Glad i hågen / Mammas lilla surikat




Vad är det hon ser? Ett ufo? En tårta?

4 kommentarer:

  1. Anonym17:26

    Så fina bilder!

    mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blev himla nöjda :) Något av fotona ska få komma upp på väggen här hemma :)

      Radera
  2. Nu ska vi se om jag får det att fungera, håll tummarn 👍
    Tusen tack för idag, lika trevligt som vanligt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack själv fina!

      Radera