onsdag, oktober 29, 2014

Kapat barret

Sist jag klippte håret var när Elsa låg i magen och jag vaggade runt som höggravid. Med andra ord strax över två år sedan alltså. Då blev det en flopp! Jag tyckte att jag förmedlat mina önskemål väldigt tydligt, och informerat frisören om min snygga rand av vågor runt huvudet som jag fick under graviditeten med storasystern. Ändå blev det klippt alldeles för kort, större delen av frisyren blev vågig när håret kapades och det såg ut som att jag hade en svamp på huvudet.

Nåja, nog om det. Jag gick inte tillbaka till samma frisör, och jag var noga med att se till att det inte blev för kort denna gång. Väntar med lovorden på min nya frisyr tills jag tvättat och stylat själv, men hittills känns det inte alls tokigt! Dock tror jag nog att jag kommer börja sakna det långa..men det växer ju ut igen!


Glad tjej med många tänder!

4 kommentarer:

  1. Du blev jättefin! Jag tyckte att det var helläskigt när jag klippte mig kort och trodde att jag skulle sakna mitt långa hår massor. Men icke! Det har bara blivit kortare för var gång jag har gått till frisören. Men jag har varit kräsen med vilka jag har valt. I Uppsala hade jag en superbra frisör (som dock kostade en del), och nu, när jag bor i min gamla hemstad, går jag till min mammas kompis. Hon har klippt mig sedan jag var liten och vet precis hur mitt hår fungerar. Blir alltid väldigt nöjd när jag har varit hos henne:-). Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar att jag skulle hitta en frisör som jag verkligen klaffar med! Har en tjej som jag gick till för flera år sedan, men nu orkar jag inte åka till grannstaden för en klippning utan letar med ljus och lykta i "vår" stad :) kram

      Radera
  2. Jättetjusigt Hanna! :D *tummen upp*
    Däremot vet jag väl inte om jag kallar det där "kort" direkt, men det är väl lite relativt gissar jag... ;) Haha! Den längd du har nu är lite av ett mål för mig då jag vill ha "långt" hår och ska se om mitt hår (och jag!) orkar med det. Har ändå kommit en bit på vägen. :)

    Det är ju typ ett liv och en halv evighet sedan jag skrev nåt här sist - (skämmes!) - men jag läser ALLT! :D

    Ta hand om er! KRAAAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Haha, allt är relativt ;) KRAM!

      Radera