söndag, oktober 05, 2014

Veckan som gick

Vecka 40 bjöd på massor av kul! Vi har haft kompisarna från föräldragruppen på besök, som grattade Elsa och lekte så att det stod härliga till. En kväll åkte jag till Frugan som flyttat till ny lägenhet, låg på hennes kökssoffa (där trivs jag himla bra!), drack te och så vi surrade oss hesa. En annan kväll åkte jag till Luleå direkt efter jobbet för att lyssna på Ane Brun tillsammans med Anna, en mycket trevlig kväll i efterlängtat sällskap.

När tjejerna var i Piteå hos faster Johanna så överraskade Crille mig med övernattning och middag på Hotell Savoy i Luleå. Efter ett besök på relaxen och en fantastiskt god middag på Jazzmatsalen så tog vi hissen upp och trillade i säng, sov gott och ostört innan det var dags att vakna igen och fortsätta ätandet med frukostbuffé på samma ställe som kvällen innan.

Veckan som kommer har vi inte lika mycket inplanerat. Det vanliga med jobb och föris, föräldramöte, och så kalas för Vidar som fyller två år idag! Nu är vi redo för vecka 41, jag längtar efter några kvällar i soffan och varma tekoppar.

När jag slutat jobbet och blivit hämtad av familjen så åkte vi hem, Crille for vidare för styckning av skogens konung och jag och tjejerna åt middag. Korv och makaroner, mellanmjölk. Skönt att landa i den där vardagen, som kan kännas tråkig när inga andra avbrott finns, men är så underbar när livet susar på runt omkring. Dega med lera, läsa saga i storsängen och pussa godnatt. Lyckligt lottad är man!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar