torsdag, oktober 23, 2014

Tapeter till barnens rum

Astrids tapet beställde vi innan huset ens var färdigt, jag presenterade ett antal alternativ åt henne och hon valde den hon gillade bäst. I och med att hon har lite svårt att bestämma sig (som de flesta fyraåringar gissar jag), så var inte urvalet allt för stort, men i alla fall så fick hon vara med och bestämma.

En riktigt fin tapet som jag själv skulle kunna tänka mig att ha i..typ alla husets rum. Vi beställde direkt från Ferm Living och betalade 625:- rullen.


Half moon i färgen Mint från Ferm Living

När det gäller tapeten i Elsas rum har vi behövt lite längre betänketid. Vi bestämde oss för några dagar sedan, men jag ville fundera liiiite till och beställde nu i kväll. Det känns himla skönt (och roligt!) att ha bestämt sig och snart kunna färdigställa båda barnens rum med fondväggar, hyllor på väggarna, tavlor och så vidare.

I Elsas rum kändes det som att vi kunde ha en lite mer "rörig" tapet utan att det skulle ta över för mycket, då hennes rum är något större och tapeten inte sitter på en vägg som är lika mycket i blickfånget. Vi beställde från Lekmer och betalade 695:- per rulle.


Körsbärsdalen i grå/puderrosa från Majvillan

6 kommentarer:

  1. Anonym21:19

    Så fina tapeter! Har sneglat på den ni valt till Astrid hur många gånger som helst

    mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, visst är den fin! Längtar tills den sitter på väggen hennes :)

      Radera
  2. Lisa22:51

    Så fint det kommer att bli!! :)

    SvaraRadera
  3. Båda var jättefina :) Hade Majvillan bäddset i samma mönster fast turkost i Aryas vagga då hon var mindre, älskar det verkligen! Kommer bli så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så sugen på att beställa något av bäddseten i "vanlig storlek" till tjejerna, tycker att de är så himla fina :)

      Radera