lördag, oktober 11, 2014

Saker jag gör när jag är ensam hemma

Provar nya maträtter som det är osäkert om resterande delar av familjen skulle gilla. Idag falafel och smörstekt zucchini! Tusen tummar upp på den.

Städar badrumsskåp och lådor. Fantastiskt trevligt (och tidsbesparande) att göra det utan assistans av mina små skator som vill knycka och undersöka allt som blänker.

Ligger kvar i sängen en stund på morgonen och läser. För er andra småbarnsföräldrar behöver jag nog inte förklara, för övriga kan jag meddela att det är lite klurigt att annars få läsro när någon annan gärna vill "låna" boken.

Sitter bänkad i soffan 18:15 med en tekopp, mörk choklad och kollar Gokväll. Och sitter still där, i tystnad, tills både programmet och koppen är slut.


En lugn frukost med tidning är ju en bra start på dagen


..och en lugn middag med tidning är inte fy skam det heller



4 kommentarer:

  1. emma14:51

    Hej! Ramlade in på din blogg då vi också ska bygga Älvsbyhus nästa vår/sommar. Fantastisk inspiration du ger mig! Har 2 frågor som jag hoppas du kan svara på. Vi bygger ett Ägir (vinkelhus) men själva kök/vardagsrum/hall ser ju rätt lika ut som ert.
    Undrar hur långt avståndet är från elementet i hallen och ut mot vardagsrummet, dvs väggsnutten som återstår från elementets slut.. =) Har ni även valt bort fönstret i hallen eller ingick det ej i husmodellen tyr?
    Undrar även över lilla toan om ni gjort tillval i våtrumstapeten eller om det är den där som ingår?
    Tack för nu och för en härlig blogg att följa såhär inför husbygget!!
    Med vänlig hälsning //Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma! Förlåt att jag varit så seg på att svara! Kul med husbygge :)

      Avståndet från elementets slut till väggens slut är knappt 120cm, men då sticker rören och termostaten ut lite till så avståndet där emellan blir 105cm :)

      I husmodellen Tyr ingår det inget fönster i hallen (och är ej heller möjligt att välja till.

      Väggmattan/golvmattan som vi har i lilla toan är standard, samma som i tvättstugan.

      Tack för din kommentar, bara att fråga om det är något mer ni undrar över :)

      Radera
  2. Anonym20:03

    Vilket mitt-i-prick-inlägg! Precis så gör jag med när jag är ensam. Städar lådor, läser tidningen (som då fortfarande är hel) och lagar det jag vill. Till sist belönar jag mig med en stor kopp te och en bit choklad. Den omväxlingen behövs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! En guldkant på vardagen :)

      Radera