torsdag, oktober 23, 2014

Stegutbildning via Handels

Jag går ju en kurs i sex steg via Handels, för att till slut bli fackombud med förhandlingsrätt, och idag är sista dagen av kurstillfälle numero tre. Vet att jag sagt det förr men väljer härmed att upprepa mig; herre min je så trött jag blir av att sitta still hela dagarna. Det är intressanta saker att lyssna på/diskutera om, men jag är verkligen inte van att sitta still, lyssna, och framför allt ÄTA så mycket.

Vi är en bra grupp på nitton personer (det varierar lite mellan stegen, personer kommer till/försvinner beroende på möjligheten att delta), i varierande ålder, från olika orter, typer av företag och med olika bakgrunder. Det gör att det alltid finns något att diskutera, vad än ärendet gäller. Igår kväll hade vi gemensam middag, så det blev en lång dag på Sunderby Folkhögskola. Idag har vi, som sagt, sista dagen av tre för steg tre, och ses sedan nästa gång under våren.

Kan absolut rekommendera er som är Handelsombud på era arbetsplatser att gå stegutbildningen om möjligheten finns, det är verkligen lärorikt och en roligt! 


4 kommentarer:

  1. Man blir ju så trött av att sitta och lyssna även om det är roliga och intressanta saker

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det! Jag är van oljud men inte att behöva höra vad som faktiskt sägs :D

      Radera
  2. Anonym20:59

    Åh vad kul! Jag var fackligt aktiv på min förra arbetsplats. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte varför så många drar sig för att vara fackligt aktiva (så har det iaf varit på alla mina arbetsplatser från att jag var 15..), jag tycker själv att det är kul, intressant och framförallt VIKTIGT! :)

      Radera