fredag, oktober 03, 2014

Veckans fantastiska slut

På morgonen tycker jag om att sitta och mysa i soffan en stund innan vi dukar fram frukosten, de dagar då det finns tid till det. Idag var dock inte mina döttrar med på den planen, nej det skulle omedelbart dukas fram FLUKUSS, gröt till den stora och macka till den lilla. Det var bara att lyda!

Passade själv på att sätta en deg till bröd så att jag hinner grädda färdigt innan jag åker till jobbet (börjar 12 idag), och det blir lite tight men det går. Missade visst den lilla detaljen att gräddningstiden var på 75 minuter (efter 2 timmars jäsning), så enligt mina beräkningar är brödet färdigt att plockas ut ur ugnen 11:15, och bussen går 11:33. Tur att det idag är en dag då jag lämnar barnen en stund innan bussen går, så att jag hinner hem emellan.

I kväll har jag roliga planer, jag och Anna ska lyssna på Ane Brun i Luleå! Hade inga som helst planer, och så frågade hon igår om jag ville överta en biljett och hänga på. Hoppas få höra Song No.6 och Lift me, två av mina absoluta favoriter. Att få lyssna på bra musik i sällskap av någon jag saknar så att det känns i hjärtat, vilken fin kombination.

I morgon åker de två små kaosmakarna iväg på äventyr, på övernattning hos faster Johanna i Piteå. Sist fastrarna var här så skojade Johanna när de skulle åka och frågade om barnen trodde att jag och Crille skulle märka om hon tjuvade med sig dem hem. Astrid menade att "-Mamma och pappa kommer bli JÄTTEARGA om du tjuvar oss", Elsa stod och grät i dörren när fastrarna åkte utan att ta henne med. Med löfte om övernattning en annan gång så slutade tårarna rinna, och nu är det dags att infria det löftet. Jag och Crille ska gå ut och äta middag, sova ostört och äta låååång frukost på söndag. Win-win-win skulle jag vilja säga.


"Vi kan bädda sängen åt dig mamma!"
Jo, man tackar, haha

2 kommentarer:

  1. Anonym22:55

    Funderade lite på ditt jobb och på barnens tider på förskolan: Har du alltid samma schema eller funkar det med förskolan att barnen går olika? Mvh "dum" mamma i ett par där både jobbar på kontor 9-17...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nepp, dom går olika tider från dag till dag, men blir alltid hämtade senast 16:30 (tidigare är om jag slutar tidigt, vilket ju typ..aldrig händer). Så deras tider att börja på morgonen varierar allt från 07:15-10:30. Senare än så vill inte personalen att vi lämnar Elsa, för att hon ska hinna "landa" innan lunch och vila, och då blir det samma tider för Astrid :)

      Det funkar bra med olika tider, både för barnen och mig. Dom vet ju inget annat, förutom när Astrid gick på syskontimmar, men det tror jag inte hon kommer ihåg så väl :)

      Radera