lördag, augusti 20, 2016

Att jag tränar

Vid årsskiftet införde jag en träningsdagbok, i vilken jag nedtecknat mina mål vecka för vecka och sedan följt upp hur det gått. Hittills, 33 veckor senare så kan jag konstatera att det gått utomordentligt bra (SKRYT). Träningen har varit av olika slag och olika mängd, vissa veckor har det varit 2 pass, som nu när jag enbart kört löpning under sommaren, andra har det varit 7 pass av löpning, yoga och styrketräning.

Det viktiga för mig har varit att jag bestämt i förväg vad som ska göras, nedteckna hur det gått och som "belöning" de veckor jag nått mitt mål så har jag färglagt ett hjärta på insidan av anteckningsboken pärm. Blocket är köpt på Lagerhaus och finns fortfarande kvar i butik och webshop. Konturerna av hjärtan finns där redan, men det var inte 52 stycken så jag målade dit några själv så att det blev ett för varje vecka av 2016.

33 veckor. 33 ifyllda hjärtan. 116 genomförda pass, en del lätta och en del tunga som tusan. En del när motivationen varit på topp, och andra sent en söndagskväll när jag egentligen hade velat sitta kvar i soffan. Löprundor i snöstorm, gympass när svetten runnit längs ryggen, yoga långt innan solen gått upp. Men alla de där passen har något gemensamt, jag har varit så himla glad i kropp och knopp efter att de genomförts. En ångrar ju aldrig ett genomfört träningspass, eller hur?

Sitter och klurar på kommande veckor, nu vill jag starta hösten med en ny plan. Är sugen på yoga, ska ta en paus från löpningen och längtar till gymmet. Den sista meningen är inte direkt något jag trodde jag någonsin skulle skriva, men kära kettlebells, skivstänger och hantlar, snart kommer jag!

33 färgglada hjärtan hittills, och fler ska det bli!

1 kommentar:

  1. Malin20:45

    Visst är det märkligt att man efter ett tag längtar till gymmet? Är igång nu efter ett långt upphåll och snacka om att jag saknade gymmet till slut!

    SvaraRadera