måndag, augusti 22, 2016

Min kompanjon Elsa och dagens pysslande

Idag har Elsa varit min kompanjon under tiden Astrid var på fritids 8-13. Vi har varit effektiva som få! Snart drar verkligheten igång på allvar, men min lilla stjärna får skjuta på det fram till måndag. I morgon ska vi till universitetet, hon är väldigt ivrig att åka dit kan jag avslöja. Och extra kul är det ju att det bara är hon och jag, lite speciellt att få vara själv med mamma när vi annars alltid är på tre (eller fyra när farsan är med). Nu blir det annat när Astrid, från och med onsdag, ska vara på förskoleklassen även om jag är hemma, ovant men säkert bra för Elsa som verkligen uppskattar egen tid.

Efter att vi hämtat hem vår stora A så höll vi oss inomhus när regnet piskade mot rutorna. Astrid har fått nytt rum, så vi pysslade på där inne och gjorde i ordning. Nu saknas bara 1 hylla och tapeter på en vägg, vilka jag beställde hem idag. Det har blivit ett sånt rum som jag själv skulle ha velat ha när jag var liten, loftsäng, skrivbord med massor av pyssel, myshörna och hennes egen konst på väggarna. Fotar i morgon när det är bättre ljus!

Cykelhjälte som ska hämta hem syrran

En Sonny Angel i djungeln av Astrids lustiga växt

Godnatt min skatt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar