tisdag, april 08, 2014

Att gå och lägga sig tidigt

I flera dagar, eller kanske snarare veckor, har jag haft intentionen att gå och lägga mig tidigt. Med tidigt menar jag innan 22:00, vilket är lite chockerande för mig själv med tanke på att jag tidigare sovit den tiden alla veckans sju dagar. Men jag har blivit någon av en nattuggla!

I alla fulla fall, så lyckades jag ikväll. 21:57 kröp jag ner i renbäddad säng (tack älskade Astrid för hjälpen) med en hallonsmoothie och en H&M-katalog väntandes på sängbordet. Det spelar ingen roll om jag är trött och somnar på en gång, eller om jag är vaken i flera timmar efter att jag gått och lagt mig. Älskar, älskar, älskar att gå och lägga mig tidigt. Det är så himla mysigt.

Och jag behöver verkligen ladda batterierna inatt, imorgon ska jag och Sara åka rutschkanor så det viner på Leos Lekland. Tjoho så kul det ska bli! Barnen får också följa med.


Bäddande hjälp(stjälp)redor



3 kommentarer:

  1. Jag tycker också att det är jättemysigt att krypa ner i sängen tidigt och antingen läsa nåt, ligga på spikmattan eller se på tv. När gubben jobbar natt så åker han kring halv tio och då är jag snabb som en vessla att parkera i sängen. Skööönt! :) Sen att jag sällan somnar innan tolv, det är ju en annan femma. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, när Crille åker bort på kvällen gör jag precis likadant :D

      Radera
  2. Anonym07:21

    Älskar tidiga kvällar!

    Www.mammatea.se

    SvaraRadera