söndag, april 13, 2014

En social vecka

Veckan som passerat var av det socialare slaget, helt i min smak! Älskar när vi hinner träffa vänner i vardagen, och inte fastnar i ekorrhjulet.

Vi har varit på Leos lekland tillsammans med Sara och Cornelia, och där var det full rulle från första sekunden tills vi satte oss i bilen och åkte hem. Astrid och Nea stack iväg på egna äventyr och kom susandes nedför rutschkanorna hand i hand. Så sött att man får hål i tänderna! Elsa ville mest följa efter stortjejerna, men fick hålla till godo med mig och Sara, och vi hade då riktigt kul vi också.



En kväll kom familjen Selström/Isaksson förbi på kvällsfika, jag gräddade våfflor på löpande band, övriga vuxna höll mig sällskap i köket och barnen lekte. Visst är det himla mysigt med spädbarn och det där myset, men det är något av en uppenbarelse när barnen blir mer självständiga och leker på egen hand utan vuxen inblandning. Surr, gofika och skratt. Fint avslut på dagen!





Lördagkväll så bakade jag muffins (en variant utan raffinerat socker och vitt mjöl), fyllde en påse, stoppade ner i cykelkorgen och trampade iväg över dammen hem till Gun. Där satt Otto och åt sin kvällsgröt, och blev ivrigt påhejad av tre tokiga tanter varav en var hans mamma. Hejaklacken gjorde succé, och det gjorde även muffinsarna som serverades med lättvispad grädde och bär. Vi surrade, drack te, surrade, surrade och jag landade inte hemma på kudden förrän halv 3. Har varit lite trött idag då de två mindre varianterna av människa ville kliva upp tidigt, köpslog med att låta dem riva ut alla skor ur Crilles garderob för några extra minuter i sängen.

Nu borde jag med andra ord krypa till kojs och försöka ta igen den sömn jag missade inatt. Imorgon står det jobb på schemat, 11-18:10, skönt att börja lite senare så vi inte behöver stressa iväg på morgonen. Nu har vi fått bra rutiner på morgonen då barnen ska skjutsas till förskolorna och jag sedan ska vidare med cykel till jobb, det är A och O i vår familj för att det ska flyta på och inte bli  k a o s . Rutiner är the shit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar