söndag, april 06, 2014

Vänskap när man är tre år

Idag jobbade jag 11:30-15, och när jag kom hem var familjen Selström/Isaksson hos oss på besök. Efter en stund gick vi ut och lekte, och fick sällskap av familjen Malmström/Strömbäck (KAN INTE FOLK BARA FÖRENKLA MITT BLOGGANDE OCH GIFTA SIG?). Det blev mellis, hopp i vattenpöl, allmän utelek och jag fick gosa lite med lilla tre veckor gamla Arvid. Det var lätt höjdpunkten på min dag, en sovande bebis i famnen kan inget klå! Då magarna började kurra så styrde vi, tillsammans med hälften av kompisarna, kosan till en restaurang i stan och käkade kinamat.

Astrid var väldigt glad över att få besök av bästisen Lucas, nu går de ofta om varandra på föris, och fick de välja så skulle de nog ses varje dag. Så häftigt det är, jag träffade Jenny på babymassasagen (vi gick även på samma BVC-föräldragrupp innan det) och våra då små bebisar är nu bästa vänner. Inte sällan när man säger till Astrid att man älskar henne så får man höra "-Å jag älskar Lucas!" till svar. Vid middagen skulle de såklart sitta bredvid varandra, och när de ätit färdigt så viskades det hemligheter, kramades och pussades där på andra sidan bordet. Så gulligt att man smäller av, och samtidigt blir smått förundrad över att de där små bebisarna nu är treåringar med en egen relation som inte alls beror på oss.


Busiga, suddiga och superglada bästisar



4 kommentarer:

  1. Anonym19:15

    Så mysigt när de små får vänner!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så häftigt när man inser att de skapar relationer helt utan att vara beroende av en själv..men samtidigt läskigt, det betyder ju att de inte är så små längre :)

      Radera