söndag, september 06, 2009

Hejdå veckan!

Vi har haft en lugn och skön helg, tvunget att ladda med mys inför många helger utan kramar i soffan. Inser att jag gnäller, eller snarare påpekar, att det blir ensamt under hösten, men det är nog skönt och bra på något sätt. Skönt för att man verkligen får tid för sig själv (även om jag tycker att det skulle räcka med en helg eller två), och bra för att man får längta efter varandra. Längtan gör att jag efter jaktens slut är så glad att få träffa min kära hälft varje dag och inte tar honom för givet. Man ska aldrig ta någonting för givet, fast det är så lätt att göra det.

Dagen har bjudit på lång morgon i sängen, börjat bygga igen carporten, varit en sväng till Luleå, kollat massor av Californication och haft ett snabbt besök av golfande herrar. En mycket bra söndag, som ger massor av energi inför den kommande veckan. Men vad tusan ska jag lägga energin på, har inte en enda timmes jobb. Kanske det är dax att börja sticka nu när hösten sakta men säkert kryper sig på. We'll see.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar