tisdag, september 29, 2009

Mina nya djävulsskor

Från att ha haft noll dagar att jobba den här veckan så har jag nu fyra. Igår och idag är jag på Smedjan, fredag och lördag är jag på Shopping. Det är så skönt att jobba! Förstår för allt i världen inte människor som gillar att vara arbetslösa.

Igår när jag skulle rusa iväg till bussen kom jag på att jag skulle ha mina nya stövlar på mig. Tog på höger, inga problem. Skulle ta på vänster, gick för allt i världen inte. Provade med våld och skohorn utan framgång. Insåg att jag skulle missa bussen om jag fortsatte tjorva, så jag tog fram ett par andra skor och böjde mig ner för att ta av högerskon, GICK INTE. Den satt som berget, och jag fick använda krafter jag inte visste att jag hade för att tillslut få av den. Idag tänkte jag börja tjorva i god tid för att få på mig dem, då glider fötterna ner utan några problem. Det måste vara djävulens skor det här, det finns ingen annan förklaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar