fredag, september 18, 2009

Rört på dököttet idag

Idag får vi rita ett kors i taket. Jag har varit på gruppträning! När vi bodde i Luleå och jag tränade på Helex så var aerobics i stort sett det enda jag tränade tillsammans med löprundor och promenader. När vi flyttade till Boden och skaffade kort på StepIn så insåg jag att det inte fanns aerobics och blev riktigt besviken. Det finns massor av olika pass, men jag är ju en sucker för aerobics och tycker att det är så kul att man glömmer bort att det är träning. Så det senaste året har jag tränat styrke, sprungit löpband och simmat istället för gruppträningen, och det har har blivit ganska sporadiskt. Nu när det börjar bli lite kallare ute så är jag inte lika sugen på att springa, men promenera gör jag fortfarande varje dag.

Idag blev jag helt plötsligt inspirerad att prova något pass jag inte varit på tidigare och styrde kosan in till Boden. Bodyjam fick det bli, och jag måste tyvärr säga att jag inte är ett dugg imponerad. Ska prova några gånger till innan jag dömer ut det helt, instruktören var ingen höjdare och det kanske gjorde sitt. Sen att lokalerna är så sjukt mycket ofräschare än på Helex gör ju sitt, ventilationen var så pass dåligt att det började svida i ögonen av syrebrist. Nåväl, nu är det bara att gilla läget och försöka igen, träningsglädjen är tillbaka ialllafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar