lördag, januari 23, 2010

Fint besök

Kvällen var vigd åt biobesök. När det visade sig att det skulle kollas Snabba Cash sa jag tack men nej tack, och erbjöd mig att vakta huset. På väg hem efter jobbet stannade jag till på affären. Promenerade runt och kom fram till att jag skulle laga pastasås med räkor, körsbärstomater, vitlök och vitt vin, handlade och begav mig hemåt.

Hann knappt innanför dörren så plingade det till. På bron stod pappa! Min fina, runda goa pappa! Det blev till att planera om kvällens meny då min gäst inte var förtjust i någon av mina tilltänkta ingredienser. Köpesköttbullar och makaroner blev det, en rätt som gästen tycktes uppskatta. Vi surrade om allt mellan himmel och jord, men det flesta nyheterna jag kom med var visst gamla, för dom hade han redan läst på bloggen. Han är en sann bloggoman, pappsen min.

2 kommentarer:

  1. Låter lite som min far, men där är det nog mamma som läser bloggen och berättar för honom. Han är för upptagen med att surfa på sina sidor när haan får uppdateringarna berättade för sig :D

    SvaraRadera
  2. Hehe, dom vill inte verka intresserade av bloggvärlden dom rävarna ;)

    SvaraRadera