fredag, januari 22, 2010

Vad doktor Baraa sa

Det börjades med frågor och samtal kring våra vanor, hur länge vi försökt osv. Sedan började det roliga! Ultraljud i snippan med en dildoliknande makapär, vi fick utpekat vart äggstockar, livmoder och alla andra kvinnodelar satt, allt såg bra ut. Upp med en tunn liten slang på spruta fylld med koksaltlösning i äggledarna, och in med den fantastiska makapären igen. Inga konstigheter! Gjorde en liten smula ont men var nemas problemas.

Inga fysiska fel återfanns, Darling var nöjd över att han inte lagt vantarna på "skadat gods" som han så fint uttryckte det på väg till bilen efteråt. Under tiden jag låg med benen i vädret så stod Darling så fint vid mitt huvud och strykte mig på axeln samtidigt som han skruvade på sig. Jag frågade efteråt om han tyckte att det var jobbigt, då han betedde sig som en mask på rostig fiskekrok. "-Nej, svarar min fina sambo, men jag höll på att börja gapskratta och gjorde allt jag kunde för att hålla mig!".

Det bestämdes att Darling ska käka klart sin hostmedicin och sedan lämna ett nytt prov, och jag ska käka pergotime som ska få ordning på min ägglossning och se till att det händer när det ska hända. Har inget hänt till hösten så blir det remiss till Umeå för insemination alt IVF. Vi får ta det där mer ingående en annan dag, då jag inte ser i kors beroende på trötthet.

3 kommentarer:

  1. Anonym00:11

    Du har alltså gjort äggledarspolning idag då?
    Hoppas det fungerar bättre med Pergotime för er än det gör för oss!

    SvaraRadera
  2. Gud vad jag blir glad och lycklig att det börjar rulla framåt för er..
    Jag ska äta en semla i din ära efter frukost ;)
    Krama gubben från mig.. Han verkar ha lika roliga kommentarer som min man.. "skadat gods" hehe..

    SvaraRadera
  3. R: Japp, det har jag! :) Håller tummarna för att ni ska få komma igång med utredningen snart!

    Erika: Tack gulle dig :) Jag hoppas semlan var god ;)

    SvaraRadera