måndag, januari 18, 2010

Förstöra huden självmant-nej tack!

Jag badar och duschar alldeles för varmt och ofta för att min hud ska jubla. Men jag försöker komma ihåg att vara snäll och ofta smörja in kroppen med bra lotions. Body shop vinner alltid! Mango whip funkar året om, och alla deras body butter är ju för sköna, just nu är det oliv och mango som gäller för mig!

Något många inte tänker på är att om man använder en bra duschcreme så slår man två flugor i en smäll. Jag använder inga andra än Body Shops, just nu satsuma, och när den är slut står en oliv och väntar. Visst är dom betydligt dyrare än en dubbeldusch (usch) från Dollarstore, men de flesta billiga duschcremer innehåller ju ändå typ 50% vatten och torkar ut huden.

Samma sak med smink, jag kan för allt i mitt liv inte förstå varför man kletar ansiktet fullt med dåliga kemikalier? Allt smink jag har närmast huden är jag riktigt noga med att det inte ska täppa igen porer och irritera huden. Ögonskuggor händer det att jag "fuskar" med, och likaså läppglans. Guldmedalj till allt bra mineralsmink! Nu är jag ju absolut ingen M.U.A, men jag skulle som glad amatör inte drömma om att förstöra min hud med dåliga produkter.

Nä, jag lägger mina surt fördärvade slantar på produkter från Body Shop och Clinique!

3 kommentarer:

  1. Och jag håller mig till mineralsmink, har som sagt beställt hem prover från ett nytt märke som jag bara hört gott om. Tidigare har jag alltid hållt mig till Face, har även testat Clinique men inte ens det gillade min hy (är rätt känslig och kan inte använda foundations och dylikt). Nu retar även Face mineralpuder hyn vilket antagligen beror på att de innehåller bismut har jag fått reda på. Om inte nya märket funkar så kan jag inte hitta något renare. Men jag har blivit noga med att kolla innehållsförteckningar på det mesta jag köper.

    SvaraRadera
  2. Amen to that! Bara det bästa är bra nog för oss lyxkärringar på Kullen!

    SvaraRadera
  3. Madde21:59

    Vars får du tag i body shops produkter? finns väl inte i lule längre?? =) Känns som att jag är på dig med frågor idag.. hehe.. hittade fibrex förresten o brödet blev gott! =) tack!

    SvaraRadera