torsdag, september 02, 2010

Det var nära ögat!

Fick ett sms av Darling under eftermiddagen "Det blir golf nu så jag kommer hem vid mörkret". Jag började fundera när mörkrets inbrott egentligen äger rum nuförtiden? Klockan åtta? Nio? Tio rent utav?

Skyndade mig en sväng på Coop innan bussen gick hemåt för att handla ägg och tandkräm, och insåg hur hungrig jag egentligen var när jag kände doften av nybakat. Valde ut en fin banan istället för bakverk och fortsatte till tidningshyllan för att hitta något intressant att fördriva kvällen med. Stod och lusläste framsidan av Vi Föräldrar tills jag insåg vad jag höll på att bli.

En. Förnuftig. Mammig. Människa.

HJÄLP. Jag stoppade snabbt som attans tillbaka föräldratidningen och ryckte åt mig en Cosmopolitan istället. Bananen åt jag dock upp, hungern har ingen lag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar