tisdag, september 14, 2010

Konsten att göra ingenting

Ibland behöver man bara göra ingenting, och vart gör man det bäst om inte många mil från hemmet med alla sina "måsten"? Här fick jag minsann förbud mot att ens försöka städa, lyckades dock få tillåtelse till att diska.

Efter den sköna promenaden som tog 1,5 timme så åt vi Frun och Helena's goda linssoppa till lunch. Sedan begav sig Frun iväg på föreläsning om någonting som innehöll ordet fysiologi (om jag nu inte minns fel), och jag tog en lång, varm dusch. Ambitionerna var höga på båda håll, dock var vi på lite olika nivå. Läkarstudier och personlig hygien, lite skillnad.

Kring klockan 5 dyker Frun i huset upp igen, och lyckas jag riktigt bra så har jag middagen färdig. Ikväll blir det Idol-auditions från Luleå, det kan vi ju inte missa. Nu blir det thékopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar