torsdag, september 23, 2010

Torsdagsambitioner

Gårdagkvällens mulna humör smittade visst av sig på vädret, för nu regnar det. Humöret blev dock bättre då jag fick krypa ner under ett fluffigt täcke i en renbäddad säng, och stressen över att jag inte skulle hinna med alla mina "måsten" under morgonen gjorde jag mig av med. Simningen får jag ta en annan dag. Det är kanske inte så akut att städa golven då jag gjorde det i tisdags. Det hinns laga chili con carne ikväll istället. Stressa ner kallas det visst!

Vaknade klockan 5 och hade ont i ögat, släpade min trötta kropp till badrummet och petade ut linserna. Tji fick jag som trodde att det skulle gå att ha dom i flera dagar i rad. Nu sitter brillorna på näsan och får så göra i några dagar. Morgonpromenad i duggregn var skönt, den långa och varma duschen efteråt var ännu skönare. Nu ska jag dricka thé, bläddra i kataloger och titta på regnet. Om jag ids ska naglarna få lite färg också. Lagom ambitionsnivå! Jobb 12-19.10, och sen kommer Darling hem. Några få timmar kvar tills sköna kramar, bara tanken håller mig varm under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar