söndag, september 19, 2010

En kopp politik

En mysig surrkväll med Grannen senare börjar ögonlocken vara tunga. Det har avhandlats en hel del barnsnack, glasögon och även politik, så enkelt det är att diskutera när man står på samma sida.

Jag skiter fullkomligt i vad andra röstar på, fri rösträtt heter det visst och jag tycker att alla får tycka och rösta olika. Jag förväntar mig att bli respekterad vilka valsedlar jag än väljer att lägga i mina kuvert och behöver inga övertalningsförsök, jag står för mitt val och tänker inte diskutera enskilda frågor då jag inte är särskilt insatt.

Så länge man pallrar arslet från soffan och faktiskt infinner sig i en vallokal så har man tagit sitt ansvar och jag är nöjd. Dock skulle jag inte själv ens drömma om att rösta på Sverigedemokraterna eller Miljöpartiet. Jag köper inte att man hatar alla som inte har ett svenskt släktträd likt SD, eller att man hyser tydlig avsky och vill avskaffa norra Sverige likt MP.

Inte min kopp thé helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar