tisdag, september 21, 2010

Vecka 30 idag

Idag har vi knatat in i vecka 30 med raska steg, och vilddjuret i magen är nu 40cm lång! När det gäller vikten så är graviditetskalendrarna lite oense, men ungefär 1400g ska den lilla väga. Det går fort nu, hoppas bara att även mamman börjar lägga på sig lite snart. Vågen står fortfarande still på +2kg för min del, börjar fundera om den gått sönder eller vad det är som händer.

Jag har druckit mjölk som en annan kalv och ätit litervis med yoghurt den senaste tiden, och läste idag i babycenter's veckobrev att bebisen nu behöver massor av kalcium eftersom skelettet utvecklas för fullt. Kroppen säger till vad den vill ha, där har ni min logiska förklaring på cravings!

5 kommentarer:

  1. Jag tycker att magen verkligen växer nu, vecka 30, håhå, inte länge kvar :-)

    Jag var in på kappis och fyndade mig ett par jeans idag. Blev den där Magic, eller vad märket nu hette, med knäppning i sidan. Var lite besviken på de vanliga jeansen, de var tunna och mjuka och satt jättebra (hög midja, som jag annars aldrig hittar), bara det att fickorna är placerade lågt och brett isär så det gav motsatt effekt än vad reklamen säger, min bak såg sjukt bred ut, haha.

    SvaraRadera
  2. Hur är det möjligt att en sån bautamagen väger så lite? Har du blivit smalare på benen? Spännande att det snart är dags! Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Sandra22:14

    Härlig och fin bild! Men det känns som att tiden går alldeles för fort när man befinner sig på så långt avstånd. Hinner väl träffa 23:an typ 10 gånger från födelse tills dess att den börjar gå typ. Önskar att jag kunde få dela första leéndet, första rullningen, första krypningen. Men huvudsaken är att jag får dela tid med er över huvud taget då och då(och att jag kan hänga med i bloggen med framstegen). Kramar

    SvaraRadera
  4. Katja: Ja, när jag såg den på bild då Crile fotat igår så kändes det som att den växt :) Det är väl för att jag går runt med händerna på den hela dagarna som jag inte tycker det blir någon skillnad ;) Haha, så nu har du den magiska rumpan alltså! ;)

    Elin: Det har jag ingen aning om, men rimligtsvis borde det ju vara så..Provade mina vanliga jeans igår och dom satt som vanligt (förutom över magen då ;)).

    Sandra: Thank god for blog's, och vi får ha intensivumgänge och träna upp barnet på nya saker när du är här :) kram!

    SvaraRadera
  5. Åh - grattis till ny vecka! Vecka 30 känns som inledningen på slutspurten på något vis. Så tänker jag i alla fall! Men jag har ju ytterligare en vecka dit.

    Magen är superfin, och jag tycker också den har växt. Så skitsamma vad vågen säger för där inne är det nån som blir onekligen blir större :o)

    SvaraRadera