torsdag, juni 30, 2011

Sommar i P1

Brukar ni lyssna på sommarpratarna? 2009 lyssnade jag på en del, men ifjol blev det nog inte ett enda program. Tycker det är ett bra koncept, och kommer lyssna på en del iår. Då jag promenerar kring klockan 13 varje dag så passar det ju perfekt de dagar jag rullar barnvagn solo. Om man inte kan/vill lyssna direkt så går det utmärkt att ladda ner från deras Poddarkiv.

Första programmet sändes 25 juni. Här nedan har ni hela listan med sommarvärdar, de markerade ska jag inte missa! Haha, oväntat att jag bara markerat kända kändisar, hälften av de omarkerade har jag inte en aning om vem dom är. Bäst att jag lyssnar så jag får veta då! Klockan 13 i P1 alltså!

JUNI
Mark Levengood
Torgny Lindgren
Clara Lidström
Göran Gudmundssom
Jason ”Timbuktu” Diakité
Maria Wetterstrand

JULI
Thomas Johansson
Henke Larsson
Beate Grimsrud
Nanne Grönvall
Ville Virtanen
Sylvia Schwaag Serger
Sven Nylander
Karin Broos
Jonas Jonasson
Freddie Wadling
Carl-Gustaf Wachtmeister
Gustaf Hammarsten
Dilsa Demirbag-Sten
Lars-Eric Aaro
Ulf Brunnberg
Ann Petrén
Carl Bildt
Anna Kåver
Martin Fröst
Monika Nyström
Sara Stridsberg
Fredrik Gertten
Babben Larsson
Jan Carlzon
Lars Ohly
Pia Sundhage
Kjerstin Dellert
Claes Hultling
Olof Wretling
Helena Bergström
Barbro Lindgren

AUGUSTI
Birgitta Ohlsson
Leif Mannerström
Alice Bah Kuhnke
Owe Wikström
Patrik Sjöberg
Yukiko Duke
Håkan Juholt
Vicky von der Lancken
Daniel Adams-Ray
Cecilia Forss
Barbro Osher
Johan Wester
Cecilia Uddén
Karl Ove Knausgård
Ubah Musse
Ann Olivecrona
Bengt Palmers
Gina Dirawi
Petra Marklund
Ghita Nørby
Leif GW Persson

1 kommentar:

  1. Göran Gudmundsson är den enda sommarprataren jag tänker lyssna på ;) Han har skrivit den här boken: http://www.expressen.se/kultur/1.1987419/goran-gudmundsson-stora-boken-om-byggnadsvard och är grundare för Gysinge byggnadsvård (Ja, en kulturvårdsnörd, det är jag det!) ;) Ha en fin dag!

    SvaraRadera