onsdag, juli 11, 2012

Bullar, besök och bad

Imorse vaknade vi till riktigt bullbakarväder. Så då gjorde vi (eller rättare sagt jag) slag i saken och bakade ett lass, mycket passande då vi väntade besök av Cornelia, hennes mamma och pappa. Fika, surr och lek för de små, och så planerade vi lite och insåg att nästa vecka hinner vi träffas både på campingen i Lycksele (vi har lyckats boka stugorna bredvid varandra!), och då vi senare under veckan ska käka surströmming och bada badtunna. Härliga tider! Tordes inte fota något när vi fikade, högarna av bullpapper var lite för väl tilltagna både vid min och Saras thékopp för att vi skulle vilja visa det offentligt..Men en avskedskram fångade jag på bild iallafall, Cornelia är lika go som vanligt och Astrid ser mest tjurig ut.


På eftermiddagen försvann dock bullbakarvädret och ersattes av strålande sol, och en blå himmel med något enstaka moln. Efter middagen styrde vi därmed kosan mot Aldersjön för årets första dopp för familjen Badkruka. Ska vår badsäsong äntligen vara igång nu? Jag hoppas, gillar att blöta ner mig och svalka/chocka kroppen litegrann.


Astrid provbadade nya badbrallorna från Lindberg
(mönstret Phuket i färgen rainbow)

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Måste medge att min badsäsong inte börjat än. Förra året kom den inte ens igång. Men ska bli bättring i år!

    Vet inte om du brukar kika in på min tidigare blogg (nevertoolate.webblogg.se), men tänkte iaf meddela att den är nedlagd och flyttad till WordPress. (Kommer inte ens in på den gamla längre...)

    Ny adress är http://stepsofviktoria.wordpress.com/

    Ha en skön sommar och ta hand om familj och magen!

    SvaraRadera
  2. Sv: Har aldrig ätit julbord där.. men då är jag inte heller julbords-typen :b
    Vilket datum var det bebben var beräknad?

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig dag. Bullarna var som bomull för magen ;)
    kan du Maila över den där bilden på tjejerna till mig, måste framkalla lite bilder

    SvaraRadera
  4. Får verkligen hoppas att det vänder snart så badvädret kommer igång på riktigt! själv hade man behövt baka bullar jag också, dock har dom tendens till att försvinna innan jag ens hinner få ner dom i frysen!:)

    Sv: Ja sista dagen imorgon, ska bli underbart! jag tog bara tre veckor så jag har lite sparat, vi funderar på att ev åka iväg när säsongen är klar för Anton:) när åker ni iväg till Lycksele?

    SvaraRadera
  5. Får verkligen hoppas att det vänder snart så badvädret kommer igång på riktigt! själv hade man behövt baka bullar jag också, dock har dom tendens till att försvinna innan jag ens hinner få ner dom i frysen!:)

    Sv: Ja sista dagen imorgon, ska bli underbart! jag tog bara tre veckor så jag har lite sparat, vi funderar på att ev åka iväg när säsongen är klar för Anton:) när åker ni iväg till Lycksele?

    SvaraRadera