söndag, juli 22, 2012

Långsam lördag, härlig söndag

Igår hade vi en sån där dag som aldrig riktigt startade. Det var en seg morgon, vi kollade Emil i Lönneberga, jag klickade runt tills internet tog slut under tiden Astrid sov middag, och sen var klockan helt plötsligt fyra. Kände att jag blev på dåligt humör av att inte ha tagit tillvara på dagen, så då tog jag och Astrid en promenad utan vagn ner till farbror Kocko där Darlingen redan befann sig. Hjälp, vad stor hon kändes när hon gick så långt bredvid mig med sin lilla hand i min.

Resten av dagen bjöd inte heller på några spektakulära upplevelser, men jag och Darlingen åt iallafall jättegod sesampanerad lax till middag då Astrid gått och lagt sig för kvällen. Sedan drog jag ner persiennerna i vardagsrummet och tände massor av ljus, och så kollade vi film och åt goda jordgubbar. Ett mysigt avslut på en sömnig dag.

Idag bestämde vi oss därför att kickstarta dagen, och började med att ta hand om återvinning, dammsuga, vika och lägga in tvätt i garderoberna och ta en promenad. Efter det åkte vi ut till Vittjärv och hälsade på Astrids kompis Astrid, som vi inte träffat "ordentligt" på allt för länge. Inte blev vi mindre sugna på stuga efter att ha fått en rundvisning i deras sommaridyll, men var sak har sin tid..Fika och goda jordgubbar från landet blev vi bjudna på, och kan återigen konstatera att hemmaodlat är godast!


Astrid..arna!

1 kommentar:

  1. Slöa dagar är skönt ibland, men det känns alltid bra att väga upp det med lite nytta.
    Sv: Tack för omtanken!

    SvaraRadera