tisdag, juli 24, 2012

Vecka 32 (31+0)

I alla veckobrev kan man läsa att det börjar bli trångt för bebisen i magen. No shit säger jag! Tycker att det trycker bakom och under revbenen jämt och ständigt, och det är tungt att andas mellan varven. Det känns som att den här rackaren är större än sin syster, eller så ligger hen på något helt annat vis. Det ska verkligen bli spännande att se, när det behagas att kika ut om två månader ungefär.

Då Astrid var i magen tyckte jag att hon var aktiv, men det här barnet är av en helt annat kaliber. Rena rama vilddjuret om man nu får säga så. Aldrig att jag då låg vaken på natten av karatemage, nu sover jag som en kratta och har kärt, livligt sällskap då jag är vaken.

Igår hälsade vi på Darlingens farmor, som gissade läskigt rätt när Astrid var i magen, och hon säger att det är en lillebror som är påväg.






10 kommentarer:

  1. Kul att den lilla är så aktiv! Och spännande att se om farmorn får rätt. Själv så tror både jag och maken att det är en lillebror i magen här med.

    SvaraRadera
  2. Klart att det är en lillebror i magen, det har jag ju sagt hela tiden ;)

    SvaraRadera
  3. Tror också på en lillebror :-)

    Sv: Astrid tackar så mycket.

    SvaraRadera
  4. Alice var ganska lugn i magen medan Elliot var en vilding! När bm frågade mig om bebisen hade någon dygnsrytm i magen svarade jag blankt nej, han levde rövare jämt :-)
    Nu är det ju faktiskt inte superlångt kvar för er, åh va spännande!

    SvaraRadera
  5. Känns som det är småbrödernas tid just nu. Vet inte hur många som blivit storasystrar till en liten bror den senaste tiden.

    SvaraRadera
  6. Snygg tröja!! Magen blir så fin i randigt. Är det en mammatröja?

    SvaraRadera
  7. Filippa11:35

    Du är sååå fin!:)

    SvaraRadera
  8. Filippa: Tack gulle :)

    SvaraRadera
  9. Karrow: Tack! Det är faktiskt en längre tröja från KappAhl's barnavdelning :D Och flera år gammal är den :)

    SvaraRadera
  10. Vad spännande att fundera och gissa vem det är som ligger i magen din. Det låter skojigt att du kan känna så mycket skillnad. Ni lär få två ganska olika barn. På gott och ont! :-)

    SvaraRadera