tisdag, juli 10, 2012

Vecka 30 (29+0)

Åttan utvecklas i racerfart och behöver mycket av protein, C-vitamin, folsyra, järn och kalcium. Jag tar min kost på största allvar och äter mycket grillat kött, kiwi, jordgubbar och glass. Särskilt det sista är jag väldigt noga med, idag jagade vi glassbilen runt på kvarteret i jakt på paketglassen som tidigare hette Hollywood, men fick tyvärr höra att den utgått ut sortimentet. Jag får helt enkelt finna mig till tåls med de 5 sorters glass som redan finns här hemma.

Jag känner mig lite klumpig och otymplig mellan varven, och går in med magen i saker. Det börjar verkligen kännas i kroppen att jag inte kan flänga runt som tidigare utan att det märks i form av sammandragningar, onda fogar eller ond rygg. Beskrev det till Darlingen som att man blir lite fånge i sin egen kropp, hjärnan vill så mycket med kroppen säger LUGNA NER DIG KVINNA! Så då gör jag det. Och tar en glass till!





14 kommentarer:

  1. Ja coola ner dig ett par hekton, du är ju snart höggravid kvinna!! ;-) Superfin i vanlig ordning, jösses så magen växer - den frodas!

    Tror jag det att våra små skulle ha skoj ihop, hitta på massa hyss ju ;-) Får se när våra vägar möts, på ett eller annat vis framöver!

    SvaraRadera
  2. Den växer och frodas, mammamagen. Förstår att det börjar bli redigt tungt!
    Mammaprylarna (stödbälten, stödgördlar, olika amnings-bh o dyl) har jag inte fått ut i webshopen än.
    Men kika in under morgondagen så bordet det mesta vara på plats!
    Har i alla fall fått ut de underbara Peppa-snuttekaninerna i webshopen.
    : D
    Kram!

    SvaraRadera
  3. jag missade glassbilen helt, såg när den körde härifrån..men den kan inte ha spelat melodin. jag gillar pucko-glassen!

    SvaraRadera
  4. Fina fina magen, imorgon hoppas jag att åttan sparkar ordentligt så att jag får känna :-)

    Igår fick jag för mig att glassbilen skulle komma hit, så jag skyndade mig hem från kalaset för att få köpa glass. Har till och med ordnat så att jag får sms 15 minuter innan den kommer, men tror du att den kom... Nej, sen kom jag på att det är ju på fredagar den kommer och igår var det inte fredag... hmm får göra ett nytt försök på fredag :-p

    SvaraRadera
  5. Vilken superfin mage!

    Själv ser jag fram att handla på glassbilen på lantstället på fredag. Min favorit är deras ekologiska strutar.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin "liten" kula du börjar få :-)

    Sv: Ja det tycker jag du ska göra, väldigt smarrigt :)
    En annan viktig sak med smuldegen är att ha RIKTIGT SMÖÖÖR :-)
    Haha ja, verkligen som flytande guld, mmm!

    SvaraRadera
  7. Fina magen! Förstår att det är tungt nu.

    SvaraRadera
  8. Tjusig mage! :)

    Det var en bra beskrivning tycker jag, att det känns lite som att vara fånge i sin kropp. Väldigt frustrerande emellanåt att inte orka allt man vill. Men snart har vi kämpat klart båda två.:)

    SvaraRadera
  9. Finaste Hanna med finaste magen!

    SvaraRadera
  10. Anonym09:34

    Fixa så att du får sms innan glassbilen kommer, helt perfekt! Barnen (och mamman) tycker det är spännande att vänta på glassbilen:)

    Kram//Ingela

    SvaraRadera
  11. Så fin du är! Känns som att det inte är så läng tid kvar nu. Spännande.

    SvaraRadera
  12. Ingela: Den brukar alltid stanna precis utanför våran dörr och plinga, men jag gissar att det var en sommarvikarie igår..Som inte vet vart man hämtar hem de stora pengarna ;) Kram!

    SvaraRadera
  13. Sv: Det är ca 18-19 för oss till Gve mot 16 till sunderbyn, så det känns som att det går på ett ut. Fördelen är ju att vi får stanna 72 h i Gve och göra klart alla undersökningar osv, samt att de har ca 500 förlossningar per år mot sunderbyns 2000. Har fått en känsla av att det är lugnare där, men jag tror att omsorgen är densamma. :)

    Men ska till Luleå på fredag o hämta svägerskan, så det kanske blir Sunderbyn ändå. ;)

    Hörde att många från Sunderbyn sommarvikar i Gve dessutom.. har ni skrivit förlossningsbrev etc? Hur tas det emot? Jag hoppas att man bara kan slappna av och åka med o att de säger vad man ska göra.. upplevde du att man kunde det? 1000 frågor.

    KRam

    SvaraRadera
  14. Vilken fin mage, hela du är fin. När jag var i vecka 30 så kommer jag ihåg det som igår. Jag började räkna ner till BF. Och kände att det närmade sig, då min BM sa; Ingen stress, det är lååååååångt till BF. Inte precis det man vill höra :p

    SvaraRadera