måndag, juli 09, 2012

Mvc-besök

Idag ställde vi väckaren och infann oss på vårdcentralen 8:30 för koll av mage och bebis däri. Magen hade vuxit 2 cm sen sist och sf-måttet är nu 27 cm, och vi ligger nu precis under normalkurvan. Åttans hjärta slog 136 slag i minuten och hen har alltså precis som sin storasyster både "pojkslag" och "flickslag".

När det gäller att det trycker på neråt, ilar i bäckenet och att sammandragningarna blir allt kraftigare så fick jag lämna ett kissprov för att utesluta uvi. Det var det inte, men jag hade lite väl mycket vita, så provet fick åka på odling och jag skulle få svar om några dagar. Kände när vi åkte därifrån hur det ilade ordentligt, och då hade BM just känt att Åttan låg med huvudet neråt. Så min lilla hobbyanalys är att det ilar när den lilla rackaren ligger med huvudet neråt och sparkar ifrån.


1 kommentar:

  1. Hej där, graviditeten tickar på minsann!
    Jag har säkert missat att läsa det någonstans, men varför kallas hen åttan?
    *nyfiken*
    Kramkram
    Åsa

    SvaraRadera