söndag, juli 29, 2012

Redan slut på semestern?

Jag trodde, naivt nog, att jag skulle vara utvilad som aldrig förr efter tre veckors semester. Hade glömt att jag även skulle färdas tre veckor längre fram i graviditeten med Åttan och att det antagligen skulle påverka kroppen och orken.

Imorgon är det tillbaka till allvaret, med fasta rutiner, jobb för mig och ungefär två veckor kvar av Darlingens föräldraledighet. Matvanorna som blivit något förslappade ska nu styras upp, och den dagliga motionen ska återinföras. Förhoppningsvis ska det ge mer energi och få mig att klara sex veckor på jobbet utan att somna bakom kassan.

De senaste dagarna tillsammans med syster och systerdottern har varit en riktigt välbehövlig vitamininjektion, om ett gott skratt förlänger livet så kommer vi nu leva tills vi är hundra. Minst! Tack för besöket fina ni, jag hoppas att det inte dröjer så länge tills vi ses nästa gång. Och Cassi, jag lovar att Darlingen ska träna på sina hjulningar tills dess..


2 kommentarer:

  1. Vi gillar också bilderna bäst där hon har sin katt i famnen. Vi har inte valt några bilder än, utan vi ska låta henne ta de nya först och sen bestämma oss :-)

    Känns precis som att din semester just har börjat, de här veckorna har gått så fort.
    Hoppas att det går bra på jobbet idag och att du inte somnar.

    Ni får höra av er om ni är sugen på att gå och äta nån god kalasmat ihelgen ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är alltid lite blandat när semester tar slut, sorgligt och på samma gång lite skönt att återgå till rutinerna. Hoppas att du får det bra på jobbet!

    SvaraRadera