tisdag, november 23, 2010

Dreaming of a white christmas

Jag vill köpa nytt julpynt! Hälften av allt jag hittade i lådorna blev ratat då jag inte är sugen på en röd/grön-jul. Jag vill ha allt i vitt och silver, fast granen och girlangerna ska vara gröna. Hittar massor av fina pumlor från Zara Home på ellos.se, och det kliar ordentligt i klickfingret. Darlingen tycker att det är vansinne då vi har fina glaspumlor, men verkar mjukna lite då jag förklarar att jag t.o.m kan gå med på Rusta-pumlor och visat honom hur billigt det blir. Jag blev inte måttligt sugen på cupcake-pumlorna här nedanför..Och det börjar ju vara läge att övergå till plastpumlor, gör vi det inte i år så blir det nästa.

De två övre bilderna kommer från Ellos och de två nedre från Rusta



Julstjärnorna är iallafall uppe i alla fönster, men det saknas två skarvsladdar för att få ljus i vårat hus. Julen, det är banne mig skarvsladdarnas högtid. Alltid är det för långt mellan uttagen eller upptaget i alla hål!

4 kommentarer:

  1. Fin fina julgranskulor (har svårt för ordet pumlor)! Här skippar vi dock granen i år. :)

    SvaraRadera
  2. så kul med julpynt! vill också ha en massa nytt. så trist bara att det är så kort period, och att allt reas direkt efter. åhléns har många roliga pumlor till granen : ). http://www.ahlens.se/heminredning/aktuellt_sortiment/jul/julgransdekoration/index.html

    SvaraRadera
  3. Sandra15:40

    Själv hade jag aldrig hört/läst ordet pumlor förut så det var tur att du satte in bilder så jag kunde förstå att det var kulor (som även jag säger precis som Em)som du menade. :) Jag äger i princip inga julpynt iövht men jag har tänkt att om jag någon gång ska skaffat så kommer jag köra på vitt/silver även jag. Kram

    SvaraRadera
  4. Sandra:
    Haha, ni sörlänningar har missat tidernas bästa ord ;) Kan tänka mig att julpyntet hos dig skulle gå i sann Sia-stil :) kramkram

    SvaraRadera