tisdag, november 16, 2010

Vecka 38!

Jag följer flera graviditetskalendrar, men får mail endast från Babycenter. Den här veckan skriver de så charmerande; "De sista veckorna kommer du förmodligen att känna dig som en ganska rastlös flodhäst". Här snackar vi brutal ärlighet!

Dock har jag turen att räkna mig till undantaget som bekräftar regeln. Jag känner mig fortfarande jättefin med magen, har inte svullit upp något och är pigg som en lärka. Rastlös slipper jag bli då jag fortfarande jobbar på som vanligt, och jag är så glad och tacksam att min kropp inte gjort revolt utan snarare mest samarbetat under hela graviditeten.

Vi har nu nått vecka 38 (37+0), och magen har sjunkit ner rätt ordentligt. Inga bristningar än så länge, men jag ser nu på kvällens foton att alla blodådror syns jättetydligt!

3 kommentarer:

  1. Finfina magen! Och vecka 38 - jisses. Nu är ni verkligen där och stampar vid mållinjen. :)

    SvaraRadera
  2. Det närmar sig!! =)

    SvaraRadera
  3. Ja vi får datum idag! Jag kommer hem från sjukhuset senast vid 16 och då vet vi. Uppdaterar då! :)

    SvaraRadera