onsdag, november 10, 2010

Stillasittande effektivitet

Igår var jag så sanslöst rastlös när Darling kom hem efter jobbet att jag nästintill klättrade på väggarna. Hela dagen hade jag plågat mig själv med att "ta det lugnt", som det så fint heter, och jag hade så mycket överskottsenergi kvar i kroppen. Vi funderade på att åka och hyra en film som kanske skulle kunna stilla oron i kroppen, men så kom lillebror och våran f.d granne från Kåbban förbi på kaffe och VIPS så hade hela kvällen gått. Lustigt nog så somnade jag ovaggat trots att jag inte gjort många knop under dagen.

Idag har jag större planer, jag ska aktivera mig stillasittande. Har redan hunnit ringa några nödvändiga samtal och skicka ett viktigt mail, har 2 viktiga samtal kvar och sedan får jag väl ringa några oviktiga för att få tiden att gå. Inte tänker jag då hänge mig helhjärtat åt den sjukt tråkiga bok jag började läsa igår, den klår verkligen alla världsrekord i tråkighet. Iofs har jag inte hunnit så långt, men hittills iallafall.

Lägga patiens, kan det vara nåt?

1 kommentar:

  1. Gör som jag, gör egna julkort ;)

    När är det beräknat att lilla 23:an ska komma ut förresten?

    SvaraRadera