onsdag, februari 15, 2012

Alla stjärtans dag

Astrid är nog den som är mest romantisk i den här familjen, hon köpte blommor och gelehjärtan till Edvin i söndags och firade alla hjärtans dag lite tidigare.

Jag tycker det är en väldigt bra tanke, att sprida lite extra kärlek, men kan vi inte vara extra kärleksfulla alla dagar året runt istället? Det är svårt att komma ihåg, blir inte lika effektfullt osv, men man kan väl försöka iallafall? Jag gick på Coop och köpte en tidning och två chokladkakor från Marabou till Darlingen igår, han hade hyrt film och köpt godis, och så kollade vi på film och kramades i soffan när Massen somnat. Det hade kunnat vara vilken tisdag som helst, så jag antar att det inte klassas som något storslaget firande.

Men ändå somnade jag lycklig med hjärtat fullt av kärlek, tänka sig. Utan tusen rosor eller stora chokladaskar.

5 kommentarer:

  1. sv: ja, självklart ska ni det : ) anmäl astrid också nu i vår, det är aldrig för sent!

    SvaraRadera
  2. Låter som en fin hjärtdag!

    Sv: Ja, ombytlig är ordet:) Jag gör header i typ publisher och sedan klipper ut och gör en jpeg-fil i typ paint. Jag använder typsnitt som jag laddat hem tex från http://www.fontsquirrel.com/

    SvaraRadera
  3. ja jag tycker man kan visa uppskattning o kärlek vilken dag som helst! Här blev det varken några blommor, presenter eller någon extra ordinär måltid igår. Och konstigt nog älskar vi varandra! Amazing!! ;-D

    SvaraRadera
  4. Ja, det var så jag lärde mig att dricka kaffe en gång i tiden. En islatte på en uteservering i ett varmt Australien var min första "smakportion" som jag tyckte om :-)

    SvaraRadera
  5. Vi hade glömt bort vilken dag det var så när en person på öppna förskolan frågade oss vad vi skulle göra på kvällen tittade vi båda på varandra och undrade om vi hade missat något jätteviktigt. :D

    SvaraRadera