söndag, februari 26, 2012

Snö, snö. Mycket snö.

Vi kom hem från Palina halv ett inatt, och när våra tunga huvuden landade på kuddarna så frågade Darlingen om vi inte skulle strunta i att ställa väckarklocka. "-Javisst" svarade jag, men egentligen borde jag ju svarat "-Det spelar ingen roll för min del, jag vaknar ändå klockan 7". Och det gjorde jag imorse, 07:02 var jag pigg som en mört, just typiskt när den lilla väckarklockan här hemma sov så gott för en gångs skull. Som skalman är jag!

Sen sist jag satt med datorn i knät har det hunnits med en och annan promenad, Darlingen och Massen har byggt en snökoja, jag och Jenny har inte spöat grabbarna i Sequence, vi har varit på fina lilla Minnahs dop och spelat spel hos Palina (Flint-Ivar Snålhjärta, det ni!). Dessutom, har det kommit några nya vita fluffiga centimeter med snö, och jag är inte alls avis på er som lägger upp bilder på fina knoppar och små blad som tränger fram genom jorden. Bara lite. Men jag hör, i detta nu, vackert fågelkvitter!


Här under gömmer sig vår altan. Snön når alltså upp över kanten till våra fönster. Det hinner nog smälta till midsommar, om vi har tur.

6 kommentarer:

  1. It better... annars... ;) Hahaha, fast det hade varit lite roligt om det låg snö kvar när jag kommer förbi.

    Jag ska skicka upp lite mental vår till er idag! Ha en fin dag,

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänkte på dig igår när vi var på badet, en äldre kvinna var där med sin familj, redan innan hon klev ner i vattnet såg man att baddräkten var sliten men hua när den blev blöt... jag kommer ha mardrömmar i veckor framöver!

    Jag skämtar inte den var så sliten så hela framdelen var helt och hållet genomskinlig, hemskt!!!

    SvaraRadera
  3. jäklar va snö ni har! Vi har sisådär 20-30 cm.

    hoppas du överlevde snoppchocken, tack för ett riktigt asgarv - maken tittade på mig som om jag blivit helt knäpp :-P

    SvaraRadera
  4. Tänk, vad många som har varit på dop i helgen! Jag också!
    : D

    SvaraRadera
  5. Häftigt med så mycket snö. Här i Malmö hade vi 2-3 cm för några veckor sedan i ett par dagar. That's it.
    Men. Å andra sidan börjar vi få vår här.


    Ja, se till att knipa ordentligt. Så fort bebis börjar växa ordentligt kan du få det riktigt jobbigt annars.

    Jag tror inte jag fattade att vi skulle bli 4 förrän hon var ute. Hade väldigt svårt att ta in det. Och hela huvudet var fullt med Nellie-grejer. Hade liksom inte tid att tänka på nåt annat än henne.
    Däremot oroade jag mig mycket över hur Nellie skulle ta det.
    Men det har gått jätte jättebra. :)

    SvaraRadera
  6. Jag bara älskar sol och fågelkvitter!

    SV: Nja, vi tänkte ju som att det kanske kunde vara bra om hon hade leksaker där också. ;] Hihi!

    Januariutmaningen gick väl ganska bra.. Helt perfekt blev det inte. Men det blev startskottet till en nyttigare vardag! Nu håller vi gottat till en dag under helgen och käkar mycket nyttigare under veckorna...

    SvaraRadera