onsdag, november 27, 2013

Dåligt med tid men roliga barn

Det händer så mycket roligt just nu, och det finns så mycket jag vill dela med mig av, men jag känner att jag inte riktigt har tid. Jag är nykär i mina barn, vill inte missa en vaken sekund med dem, vill krypa upp i Crilles famn om kvällarna och där emellan ska det hinnas med lite jobb också. Och så vill jag julpyssla, läsa lite bok, kolla nån film, träffa vänner, träna och bara vara. Hur skulle det vara om man kunde få nån extra timme på dygnet tomten?

Elsa är så galet rolig, hon hittar på bus, kommer smackandes med munnen och vill pussas och frågar man om vi ska leka hund så kryper hon runt på alla fyra och skrattar som en tok. När hon är trött, oavsett tid på dygnet, så kommer hon och tar tag i ens hand och leder en till sin säng. När det spelas musik hon gillar så stampar hon med fötterna och snurrar runt, runt, runt tills hon blir yr och nästan trillar omkull. Hon har väldigt lätt till både skratt och illtjut, och det där underbara leendet värmer så skönt i hjärtat.

Astrid har blivit så stor, förstår så himla mycket och är klok som en uggla. På vår promenad i eftermiddag så gick vi längs älven och hon kollade länge på en brygga som är handikappanpassad fiskeplats.

"-Vad gör man där mamma?"
"-Det är en brygga så man kan komma åt att fiska även om man sitter i rullstol eller har svårt att gå."
"-Men så festligt!"
"-Eh, ja, haha."
"-Men mamma, alla måste ju faktiskt få vara med och fiska."


Redan på morgonen så pratade vi om att plocka in lite granris och någon kotte att pynta en ljusstake med, så Astrid var taggad att fynda lite i skogen efter föris. "-KOLLA! Den här kotten ser ut som en BAJSKORV! Den ska jag ta med hem." Passar perfekt som dekoration på köksbordet..

1 kommentar:

  1. Anonym06:06

    Lite extra tid i julklapp skulle inte vara fel :)

    www.mammatea.se

    SvaraRadera